پوزش فیلم های هالیوود هالیوود سینمایی

پوزش: فیلم های هالیوود هالیوود سینمایی مقاله سینما حافظه جستجو ایران آلبوم

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی نان، منبع مهم مصرف نمک در کشور عزیزمان ایران ، ابتلای یک پنجم مردم کشور عزیزمان ایران به فشار خون

    بیماری زیاد کردن فشار خون در زیاد موارد علامت مشخصی ندارد و قاتل خاموش نامیده می‌شود و حدود یک پنجم مردم کشور ما نیز مبتلا به این بیماری هستند.  با زیاد کر

    نان، منبع مهم مصرف نمک در کشور عزیزمان ایران ، ابتلای یک پنجم مردم کشور عزیزمان ایران به فشار خون

    ابتلای یک پنجم مردم کشور عزیزمان ایران به فشار خون/ نان، منبع مهم مصرف نمک در ایران

    عبارات مهم : ایران

    بیماری زیاد کردن فشار خون در زیاد موارد علامت مشخصی ندارد و قاتل خاموش نامیده می شود و حدود یک پنجم مردم کشور ما نیز مبتلا به این بیماری هستند. با زیاد کردن میانگین سنی ایران، شیوع بیماری های غیر واگیر مانند پرفشاری خون، بیماری های قلبی – عروقی و سرطان ها رو به زیاد کردن است و بروز این امراض نیز ارتباط مستقیمی با مصرف زیاد نمک دارد.

    به گزارش ایسنا، شرکت جهانی بهداشت میزان نمک مجاز مصرفی، کمتر از پنج گرم یعنی کمتر از یک قاشق مرباخوری در روز جهت افراد کمتر از ۵۰ سال اعلام کرده هست. افراد بالای ۵۰ سال و بیماران قلبی و مبتلا به فشار خون اوج باید کمتر از سه گرم در روز نمک مصرف کنند. با توجه به این عنوان به مردم توصیه می شود تا حد امکان، نمک مصرفی خود را کم کردن دهند البته نمک مصرفی آنان باید از نوع تصفیه شده است یددار باشد. باید توجه کرد که نمک تصفیه یددار به همان اندازه سایر نمک ها موجب زیاد کردن فشار خون می شود.

    خطر بروز بیماری های قلبی در افراد مبتلا به فشار خون چقدر است؟

    نان، منبع مهم مصرف نمک در کشور عزیزمان ایران ، ابتلای یک پنجم مردم کشور عزیزمان ایران به فشار خون

    بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری پرفشاری خون، قابل پیشگیری و بااهمیت ترین اقدام در این زمینه کم کردن مصرف نمک هست. این بیماری می تواند از دوره کودکی شروع شود و مهمترین عامل بروز بیماری های قلبی عروقی در جامعه ما هست. خطر بروز بیماری های قلبی عروقی در افراد مبتلا به پرفشاری خون ۳.۳ برابر افراد با فشار خون طبیعی هست. کم کردن مصرف نمک در حد ۵ گرم در روز (حد مجاز مصرف)، خطر بیماری های قلبی را ۱۸ درصد و خطر سکته مغزی را ۲۴ درصد کم کردن می دهد.

    طبق اعلام کارشناسان مصرف بالای سدیم بیش از دو گرم در روز یا بیش از پنج گرم نمک در روز و مصرف ناکافی پتاسیم یعنی کمتر از ۳.۵ گرم در روز با زیاد کردن فشار خون و زیاد کردن خطر بیماری های قلبی – عروقی و سکته مغزی ارتباط دارد. تخمین زده می شود که اگر همه افراد در دنیا به اندازه توصیه شده است نمک مصرف کنند می توان از فوت ۲۵ میلیون نفر در سال پیشگیری کرد. شرکت جهانی بهداشت نیز نشانه مهم خود را کم کردن ۳۰ درصدی مصرف نمک در دنیا تا سال ۲۰۵۰ اعلام کرده است.

    بیماری زیاد کردن فشار خون در زیاد موارد علامت مشخصی ندارد و قاتل خاموش نامیده می‌شود و حدود یک پنجم مردم کشور ما نیز مبتلا به این بیماری هستند.  با زیاد کر

    طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، پوکی استخوان یکی از پرسشها مرسوم سلامت در کشور ما هست. بر اساس مطالعات انجام شده، سالیانه ۴۷۲ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر افراد بالای ۵۰ سال در کشور یعنی ۵۱ هزار نفر به علت پوکی استخوان دچار شکستگی استخوان لگن می شوند. با توجه به تعداد شکستگی های استخوان ران ناشی از پوکی استخوان، هر سال حداقل ۳۳ میلیارد ریال فقط هزینه ناشی از شکستگی گردن استخوان ران به کشور تحمیل می شود. جهت پیشگیری از پوکی استخوان نیز توصیه می شود مردم مصرف نمک خود را کم کردن دهند.

    نان، منبع مهم مصرف نمک در ایران

    مطالعات انجام شده است نشان داده است که مصرف غذاهای کم نمک در دختران در سنین بلوغ خطر مبتلا شدن به پوکی استخوان در سنین میانسالی را کم کردن می دهد. مصرف ناکافی شیر، لبنیات و مصرف زیاد نمک دو عامل مهم در بروز پوکی استخوان هستند. باید توجه کرد حتی اگر نمک به غذا اضافه نشود، غذای شما حاوی مقادیر قابل توجهی سدیم یا ماده موثر نمک است.

    نان، منبع مهم مصرف نمک در کشور عزیزمان ایران ، ابتلای یک پنجم مردم کشور عزیزمان ایران به فشار خون

    ۵۴ درصد معادل بیش از نیمی از نمک مصرفی خانوارهای ایرانی هنگام طبخ یا صرف غذا در منزل به آن اضافه می شود. مصرف نمک زیاد موجب بروز بیماری های خطرناکی مانند بیماری های قلبی – عروقی، دیابت، چاقی، سرطان معده، پوکی استخوان، سنگ کلیه، پرسشها کبدی و آسم می شود. مطالعات متعدد نشان داده است که غذاهای نمک سود شده است یکی از علل مبتلا شدن به سرطان معده هست. بر اساس توصیه شرکت جهانی بهداشت، اگر در ۱۰۰ گرم یک محصول غذایی زیاد از ۱.۵ گرم نمک وجود داشته باشد، پر نمک و اگر این مقدار کمتر از سه دهم گرم باشد کم نمک تعریف می شود.

    از آنجا که نان بااهمیت ترین غذای مصرفی مردم کشور عزیزمان ایران هست، درصد قابل توجهی از نمک دریافتی مردم کشور ما از نان هست. طبق تحقیقات انجام شده، پنیر یکی از منابع مهم دریافت نمک ایرانیان هست. به همین علت پنیرهای فله ای نسبت به پنیرهای بسته بندی شده است نمک بیشتری دارند. غذاهای کنسروی حاوی نمک زیادی هستند، مصرف آنها باید کم کردن داده شود و در صورت مصرف، از انواع کم نمک آن ها استفاده شود. جهت طعم دادن به غذا، به جای نمک از چاشنی های دیگر مثل سبزی های معطر، سیر و آبلیمو استفاده شود همچنین به برچسب تغذیه ای محصولات غذایی از نظر میزان نمک (سدیم) توجه شود.

    چگونه مصرف نمک را کم کردن دهیم؟

    بیماری زیاد کردن فشار خون در زیاد موارد علامت مشخصی ندارد و قاتل خاموش نامیده می‌شود و حدود یک پنجم مردم کشور ما نیز مبتلا به این بیماری هستند.  با زیاد کر

    اگر به تدریج مقدار نمک افزوده شده است به غذا را کم کردن دهید ظرف چند هفته ذائقه شما به غذای کم نمک عادت می کند. از غذاهای کم نمک یا بی نمک که جهت کودک درست می کنید هرگز نچشید تا ذائقه خود را در طعم غذای کودک دخالت ندهید. مصرف گوشت های فرآوری شده است مثل سوسیس و کالباس که حاوی نمک زیادی است به حداقل برسد.

    از منابع مهم نمک، تنقلات شور مانند چیپس، پفک، انواع ساندویچ ها و غذاهای آماده، سس کچاپ، بیسکوییت، غذاهای بسته بندی شده است وکنسروی هست. مصرف غذاهای تهیه شده است در منزل وتنقلات سالم مثل میوه، آجیل خام و بدون نمک، ساندویچ های تهیه شده است در منزل) در مدارس و مهدکودک ها جایگزین مناسبی جهت غذاهای آماده هستند. به جای نمک از چاشنی های جایگزین مانند آب لیمو، آب نارنج و آبغوره کم نمک و سبزی های معطر استفاده شود.

    نان، منبع مهم مصرف نمک در کشور عزیزمان ایران ، ابتلای یک پنجم مردم کشور عزیزمان ایران به فشار خون

    به مردم توصیه می شود نمکدان را از سفره و میز غذای خود از بین بردن کنند و به جای تنقلات شور به فرزندان خود میوه و آجیل خام بدهند. همچنین تاکید شده است است که فرزندان خود را از کودکی به مصرف غذای کم نمک عادت دهند و در صورتی که فشار خون اوج دارند نمک دریافتی خود را با نظر دکتر یا متخصص تغذیه بسیار محدود کنند.

    به افراد بالای ۵۰ سال نیز توصیه می شود اگر با مسئله فشار خون اوج و بیماری های قلبی – عروقی مواجه هستند، نمک مصرفی خود را به کمتر از سه گرم در روز معادل نصف قاشق مرباخوری کم کردن دهند. تجربه کشورهای موفق نشان داده است با کم کردن مصرف نمک در جامعه، هزینه های درمانی کم کردن قابل توجهی یافته است.

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | بیماری | استخوان | ایرانیان | مبتلا شدن | پوکی استخوان | اخبار پزشکی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار